O LOCIE

co warto wiedzieć o locie motolotnią …

O locie motolotnią

Lot motolotnią to unikalna szansa na doznanie niezapomnianych wrażeń oraz przeżycia wyjątkowej przygody.

Uczestnik lotu, poza możliwością podziwiania świata z innej perspektywy, staje się w pełni członkiem załogi statku powietrznego, który jest świadkiem procesów zachodzących podczas lotu, łącznie z procedurami organizacji ruchu na ziemi i w powietrzu. Każdy uczestnik lotu przechodzi instruktarz przed lotem, zostaje wyposażony w kask chroniący przed wiatrem i hałasem oraz umożliwiający komunikacje z pilotem podczas lotu. Uczestnik lotu może dodatkowo skorzystać z opcji wypożyczenia prawdziwego, lotniczego kombinezonu. Lot motolotnią to okazja wykonania wyjątkowych zdjęć, uczestnik lotu może wykonać je samodzielnie lub skorzystać z pomocy pilota. Cały lot może być nagrany w technologii HD z kamery zainstalowanej na skrzydle (zachęcam, to wyjątkowa pamiątka). Loty wykonywane są z Chrcynna, możliwe miejsca do odwiedzenia: panorama Pułtuska, urokliwe zakątki Narwi, niecodzienny widok Bugo-Narwi i zalewu Zegrzyńskiego, elektrownia wodna Dębe. Poniżej kilka informacji o locie motolotnią.

o locie motolotnią

Planowanie lotu – wstępne przygotowania

  • Motolotnia jest jednym z ultralekkich statków powietrznych (masa całkowita do 450kg), bardziej podatnych na porywy wiatru. Warunki do odbycia lotu określane są  z 1-2 dniowym wyprzedzeniem na podstawie prognozy pogody.
  • O możliwości odbycia lotu decyduje również dostępność stref przestrzeni powietrznej, która codziennie jest  aktualizowana
  • Loty mogą odbywać się na wcześniej wybranych trasach, ustalonych przez pilota lub na specjalne życzenie pasażera.
  • Ze względu na powyższe, wymagany jest wcześniejszy kontakt z AIRMARIO w celu umówienia terminu i celu lotu. Jednocześnie należy pamiętać, że ostateczną decyzję o starcie podejmuje pilot na podstawie prognozy pogody oraz aktualnie panujących warunkach występujący w miejscu startów i lądowań. Bezpieczeństwo lotu i pasażera są najważniejsze.

Odnośnie pasażera

  • Jeżeli jesteś niepełnoletni będzie potrzebna  zgoda opiekuna prawnego (nie potrzebujemy papierowej zgody, wystarczy obecność opiekuna)
  • Maksymalna waga 100kg
  • Bezpośrednio przed lotem nie spożywaj ciężkich posiłków
  • Jeżeli stwierdzono u Ciebie chorobę lokomocyjną, godzinę przed lotem zażyj odpowiednie środki
  • Nie możesz być pod wpływem alkoholu ani środków odurzających.
  • Na pokład możesz zabrać swój aparat fotograficzny lub kamerę wideo, jednak przedmiot wymaga odpowiedniego zabezpieczenia (pasek na szyję lub trwałe mocowanie do ręki, elementy które mogą się odłączyć muszą być usunięte przed lotem). Będziesz miał możliwość skorzystania z aparatu AIRMARIO (cyfrowa lustrzanka), motolotnia również jest wyposażona w sportową kamerę rejestrującą obraz w jakości full HD.

Ubiór

  • W chłodne dni ubierz się w nieprzewiewne ubranie (kobiety pamiętajcie o spodniach). Pęd powietrza skutecznie wychładza ciało.
  • Przed lotem należy: – opróżnić kieszenie z zawartości, która może wydostać się w trakcie lotu (klucze, monety …) lub starannie zamknąć kieszenie -usunąć elementy mogące odłączyć się w trakcie lotu (klapki, szalik, chusta…)
  • Kask z kominiarką dla pasażera jest na wyposażeniu motolotni

Po przybyciu na miejsce postoju motolotni

  • Pilot przeprowadzi instruktaż przed lotem
  • Nie podchodź do śmigła i silnika bez wiedzy pilota
  • Nie ruszaj żadnych urządzeń pokładowych
  • Miejsce w motolotni zajmujesz w obecności pilota
  • Twoje pasy zapina i rozpina pilot

Po uruchomieniu silnika

  • W trakcie lotu będziesz mógł rozmawiać z pilotem za pośrednictwem interkomu,
  • W locie wykonuj polecenia pilota, zwłaszcza związane z zachowaniem ciszy) (potrzeba łączności ze służbami nadzoru ruchu lotniczego) oraz potencjalnej sytuacji awaryjnej,
  • Motolotnia jak i inne statki powietrzne nie może zatrzymać się w miejscu. Lądowanie wymaga wykonania kilku czynności, które zajmują kilka minut.

W sytuacji awaryjnej

  • W przypadku awarii silnika, motolotnia leci dalej lotem ślizgowym.
  • W takiej sytuacji zachowaj spokój i wykonuj polecenia pilota, lądowanie przebiega podobnie jak w przypadku lotu ze sprawnym silnikiem – pilot posiadający uprawnienia zawsze jest przeszkolony na takie ewentualności

 

Zachęcam do kontaktu, chętnie udzielę dodatkowych informacji.